نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب پایان فصل برای اسدی پائز، ۱۴ بازیکن خود برای دیدار با کوبا را مشخص کرد لیگ ملت‌های والیبال - ۲۰۲۴ | ایران از کسب سهمیه المپیک دور شد + جدول طعنه سنگین هواداران استقلال به جواد نکونام | به جای تسلیم شدن، عذرخواهی کن! مجازی‌ها علیه نکونام متحد شدند| هشتگ اخراج از استقلال! ایران با ۱۴ مدال در پارادوومیدانی جهان به کار خود پایان داد پخش زنده بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال | کار سخت شاگردان پائژ برای کسب اولین برد برگزاری قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال | زمان برگزاری نیمه نهایی و فینال مشخص شد لیست خروجی پرسپولیس تکذیب شد پیشنهاد خارجی برای سرمربی پرسپولیس رسید ناپل در انتظار کونته ستاره پرسپولیس با پیشنهاد استقلال روبه‌رو شد! شکایت استقلال خوزستان از داوری به AFC و فیفا آپشن عجیب برای مربی لیگ یکی
سرخط خبرها

شروع مرحله سرنوشت ساز لیگ برتر فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۵۸۸۴۷
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
شروع مرحله سرنوشت ساز لیگ برتر فوتبال بانوان
مرحله پلی آف لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز شد و مدافع عنوان قهرمانی به سوی جام هشتم خیز برداشته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ لیگ برتر فوتبال بانوان پس از ۱۰ هفته از شکل و شمایل مرحله نخست خود خارج شد و به پلی آف رسید. ازگروه «الف» این رقابت‌ها شهرداری بم و سپاهان اصفهان و از گروه «ب» شهرداری سیرجان و وچان کردستان به دور بعدی راه یافته اند تا تکلیف قهرمان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان از دل جدول چهارتیمی پلی آف بیرون بیاید.
 
در هفته نخست، تیم‌های هم گروهی دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت. مرحله پلی آف در نهایت در تاریخ ۲۶ اسفند به پایان می‌رسد تا قهرمان سیزدهمین دوره از جام کوثر را به اهالی فوتبال معرفی کند. در دیدار اول شهرداری بم در ورزشگاه فجر این شهر پذیرای سپاهان اصفهان بود.
 
این ۲ تیم در مرحله نخست ۲ بار به مصاف هم رفتند که بازی رفت را زردپوشان با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شدند و در بازی برگشت این بمی‌ها بودند که با یک گل سپاهان را شکست دادند. شاگردان مرضیه جعفری به عنوان صدرنشین گروه «الف» به پلی آف رسیده اند و سپاهان دوم است. آن‌ها در تلاش اند تا از عنوان قهرمانی فصل قبل خود دفاع کنند و شیوه جدید برگزاری لیگ را یک چالش و محک خوب برای خود می‌دانند. شهرداری بم در صورت کسب قهرمانی این فصل برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان می‌شود. بم با گل طلایی بازیکن مشهدی خود سمانه چهکندی به پلی آف راه یافته بود.

خط و نشان قهرمان

سازمان لیگ فوتبال و مسئولان برگزاری، قضاوت این دیدار حساس را به مهناز ذکایی محول کرده بودند و انسیه خباز مافی نژاد، داور مشهدی، به عنوان کمک داور اول و زهرا رمرودی به عنوان کمک دوم حضور داشتند. در پایان این بازی این شهرداری بم بود که در نخستین دیدار خود از مرحله نهایی توانست با ۲ گل سپاهان اصفهان را شکست دهد و صدرنشین هفته اول دور پایانی شود. در نیمه نخست احتیاط شرط کار بازیکنان ۲ تیم بود و تیمی بی گدار به آب نمی‌زد؛ اما شهرداری بم باز هم تیم نیمه دوم بود و کار را در این نیمه تمام کرد. در نیمه دوم شاگردان مرضیه جعفری به تعداد حملات خود افزودند و سرانجام در دقیقه ۷۰ با گل به خودی بازیکنان سپاهان به گل نخست رسیدند و از حریف پیش افتادند.
 
در ادامه شاگردان مهناز امیر شقاقی سعی در پیشروی به سوی دروازه میزبان داشتند؛ اما تلاش آن‌ها به بار ننشست و میهمان موفق به گشودن دروازه بم نشد. بمی‌ها در واپسین دقایق بازی توسط فاطمه گرایلی به گل دوم رسیدند تا تیر خلاص را بر پیکره بی جان نماینده اصفهان بزنند. بمی‌ها با این پیروزی ۳ امتیاز هفته نخست را دشت کردند و با توجه به پیروزی ۲ بر ۱ شهرداری سیرجان مقابل وچان کردستان، در صدر جدول دور پایانی رقابت‌های فوتبال زنان ایستادند تا از همین ابتدای کار برای رقبا خط و نشان بکشند. سپاهان اصفهان نیز با این باخت شروع ناگواری در مرحله نهایی داشت؛ گرچه ۵ بازی دست نخورده برای آن‌ها باقی مانده است.

ناک اوت وچان به دست شاگردان جهان نجاتی

در دیگر بازی هفته نخست مرحله پلی آف، وچان کردستان در ورزشگاه تختی شهر سیرجان به مصاف شهرداری این شهر رفت. سیرجانی‌ها که از ۱۰ بازی، ۹ پیروزی و یک تساوی کسب کرده اند، به عنوان یک رقیب کاملا سرسخت و قابل احترام برای ۳ تیم دیگر شناخته می‌شوند. شاگردان مریم جهان نجاتی در دور نخست لیگ، رفت و برگشت وچان را شکست دادند تا خالق ۲ باخت تیم کردستانی در کارنامه این فصلشان باشند.
 
سیرجانی‌ها با هدف قهرمانی وارد این مرحله شده اند و کارنامه خیره کننده این تیم گویای همه چیز است. قضاوت این دیدار حساس را مهسا قربانی، داور بین المللی فوتبال ایران، به عهده داشت که این دیدار بازهم با پیروزی سیرجان پایان یافت و این تیم کرمانی پیروزی‌های سریالی خود را تداوم بخشید. در این بازی وچان ۲ بر ۱ مغلوب حریف شد. در همان دقایق ابتدایی این میزبان بود که کنترل بازی را به دست گرفت و توانست توسط شبنم بهشت در دقیقه ۸ بازی به گل برسد.
 
بازی با همان تک گل در نیمه اول تمام شد. در نیمه دوم بازهم این شاگردان مریم جهان نجاتی بودند که بازی برتری نسبت به حریف به نمایش گذاشتند و دوباره توسط شبنم بهشت به گل دوم رسیدند. شبنم بهشت که پیش از این ۱۰ گل برای تیمش به ثمر رسانده بود، با دبل خود توانست نسخه وچان را در ورزشگاه تختی بپیچد و باخت دیگری به نماینده کردستان تحمیل کند. کردستانی‌ها پس از دریافت گل دوم چیزی برای از دست دادن نداشتند و سراپا حمله شدند تا سرانجام در دقیقه ۸۴ بازی توسط زهرا قنبری، گل زن بلامنازع خود، دروازه عارفه سیدکاظمی را گشوده و یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.

صدرنشینی بمی‌ها

شهرداری سیرجان با کسب ۳ امتیاز از هفته نخست رقابت‌ها امید‌های قهرمانی این تیم را بیش از پیش کرد تا یک حریف بسیار جدی برای سایر تیم‌ها باشد. سیرجانی‌ها به دلیل برتری ۲ بر ۰ شهرداری بم مقابل سپاهان در رده دوم جدول دور نهایی پلی آف ایستادند. وچان کردستان نیز با تفاضل گل منفی یک بالاتر از سپاهان اصفهان عنوان سوم جدول چهار تیمی را از آنِ خود کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->